Storebrand-header

Storebrandbloggen

23. mars 2011

Hvor tok pengene veien?



Av: Hanne Gudding, informasjonssjef i Storebrand

Er du den typen som tar vare på alle kvitteringer og gjennomgår månedsforbruket slik at du har kontroll på hva du bruker penger på? I såfall er det veldig bra. Samtidig er det nok slik at flertallet av oss verken orker eller har tid til det, men vi skulle gjerne hatt litt bedre oversikt. Dette har Storebrand Bank lyst til å hjelpe deg med! Vi tilbyr nå tjenesten ’Mitt forbruk’ i nettbanken - se introvideo i vinduet over.


Her får du oversikt over hvor mye du faktisk bruker hver måned på mat, klær, bensin, hudpleie, boligutgifter, kaffe osv. Vi har forhåndskategorisert de vanligste utgiftspostene for deg. I tillegg har du sikkert noen egne butikker/tjenester du bruker ofte. Disse kan du legge inn manuelt.

En detaljert oversikt over ditt faktiske forbruk kan gi deg noen "aha-opplevelser" og kanskje også vise deg hvor din privatøkonomi har forbedringspotensial? Samtidig vil tjenesten "Mitt forbruk" gjøre store deler av jobben for deg, slik at det verken er tid - eller ressurskrevende.

Storebrand Bank håper at denne tjenesten blir nyttig for deg og at du tar kontakt med oss om du har spørsmål om dette eller om andre bank-ting. Du kan også bruke kommentarfeltet nedenfor.

Følg Storebrand på Facebook her.

Følg Storebrand på Twitter her.

Les hva Bekk, som har hjulpet oss med å lage Mitt forbruk, skriver om den nye tjenesten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt forbruk i nettbanken er genialt, dette har jeg ventet lenge på! Det eneste jeg virkelig skulle ønske meg er muligheten til å splitte opp utbetalinger på flere kategorier. F.eks kredittkortkjøp består av mange forskjellige typer forbruk, reiser, matvarer, andre innkjøp.

Blogger Admin Storebrand sa...

Hei,

Så fint at du liker ’Mitt Forbruk’!

Alle poster i ’Mitt forbruk’ er knyttet til konkrete transaksjoner – betalinger inn og ut av dine konti. Vi har laget en logikk som automatisk gjenkjenner og kategoriserer alle transaksjoner, basert på standard informasjon som ligger under hver enkelt av dem. Alle transaksjoner blir kategorisert på samme måte, uhavhengig om du betaler med kredittkort, bankkort eller som regning i nettbanken.

Hver gang du besøker ’Mitt forbruk’ hentes alle transaksjoner fra nettbanken din og kategoriseres og fordeles på direkten. Om du derimot har benyttet kredittkort fra annen utsteder enn Storebrand Bank, så er det kun fakturaens totalsum som finnes i nettbanken. Informasjon om enkelttransaksjoner på disse kredittkortene følger altså ikke med betalingen i nettbanken og derfor kan heller ikke brukerne per i dag splitte disse beløpene.

Jeg håper det ga svar på spørsmålet ditt. Ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe mer.

Mvh
Hanne Gudding
informasjonssjef

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne blogginnleggene våre!