Storebrand-header

Storebrandbloggen

28. oktober 2013

Hvorfor spare i aksjefond?

Av Hanne Green, markedsavdelingen i Storebrand

Pensjonsekspressen har returnert til Lysaker etter noen fantastiske uker på veien, men vi fortsetter å svare på spørsmål fra alle som lurer på noe om pensjon. Hvorfor bør jeg spare i aksjefond? er et spørsmål vi får fra mange av kundene våre.



Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Mandal, Tønsberg, Lillehammer og Kongsberg er blant byene som har fått besøk av Storebrands Pensjonsekspress i løpet av de siste ukene. Hva lurte folk på om pensjon der vi kom? Og hva syntes de om å gå på seminar for å lære litt mer om pensjon?

– Jeg kan ikke stole på at Jens eller Erna fikser dette for meg. Nå har jeg fått kunnskap om at jeg må gjøre noe, var tilbakemeldingen fra Arne Storelv, som var på pensjonsseminar i Bergen.

Eli Thomsen og Grethe Møllevik Stokka deltok på pensjons-
seminar i Stavanger.
Eli Thomsen og Grethe Møllevik Stokka kom sammen på pensjonsseminaret i Stavanger. De mente seminaret var nyttig.

– Jeg var på storebrand.no og bestilte passord før seminaret, og nå skal jeg komme meg inn og få oversikt, sa Grethe etterpå.

– Seminaret ga meg virkelig det puffet jeg trengte for å ta tak i dette med pensjon, sa Eli.

Det var første gang Jørg Holvik var på pensjonsseminar. Hans tilbakemelding var at pensjon endelig ble presentert på en lettfattelig måte.

– Jeg har ikke vært inne på storebrand.no og sett på tallene mine. Jeg er i "burdefasen", men nå fyller jeg 60 neste år og må virkelig ta grep, sa Jørg etterpå.

Men hvorfor spare i aksjefond? Det var det mange som lurte på i alle byene vi var innom.

Vi mener at aksjefond er den beste formen for langsiktig sparing ved siden av det å nedbetale boliglån. Dette er fordi det sikrer kjøpekraften din. Skal du spare til senere i livet, må du plassere pengene slik at de ikke blir spist opp av prisstigningen i samfunnet. Da bør du plassere en stor del av pengene du sparer, i aksjemarkedet.

Er du usikker på dette med risiko og sparing, har vi i Storebrand laget et helt eget produkt, Storebrand Ekstrapensjon. Der kan du velge spareprofilen Anbefalt pensjon, hvor vi tenker på dette for deg. Vi sørger for at den risikoen du tar, henger nøye sammen med din alder og plan for uttak, slik at du får mest mulig avkastning på pengene dine.

Selv om vi kaller det "sparing til pensjon", så bestemmer du selv når du vil bruke pengene du sparer i aksjefond. Sparing i aksjefond bør være med tanke på langsiktig sparing, men skulle du ha behov for pengene tidligere enn den dagen du vil gå av med pensjon, så er valget ditt.

PS! Fikk du ikke med deg et pensjonsseminar med Storebrand, er det ingen grunn til å fortvile. Ta kontakt med våre pensjonsrådgivere på 22 31 20 00 så hjelper vi deg gjerne med pensjonen din! 


Foredragsholder Henrik Aase snakker om "burding"
på pensjonsseminar i Stavanger.
Rågiver Liven Sandell og pensjonsekspert Knut
Dyre Haug har gitt råd om pensjon på seminarer
rundt omkring i landet.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommenter gjerne blogginnleggene våre!